Privacy en gegevens

Om de juiste hulp of dienst te kunnen leveren vragen wij de aanvragen van onze diensten om uw persoonsgegevens. En bij sommige diensten om de persoonsgegevens van een of meerdere contactpersonen. Denk aan persoonsgegevens als naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer of e-mailadres, maar ook informatie over bijvoorbeeld de reden van uw hulpvraag of uw woonsituatie. Sterker sociaal werk gaat vertrouwelijk met deze gegevens om. Op deze pagina leest u hierover meer informatie.

Welke gegevens vragen we?

Welke gegevens we van u vragen hangt af van de dienst of hulp die u aanvraagt. De persoonsgegevens die we in elk geval vragen zijn naam, adres en contactgegevens.

Waarom vragen we deze gegevens?

We vragen om uw (persoons)gegevens omdat dit noodzakelijk is om u goed te kunnen helpen of ondersteunen. Ook zijn deze gegevens nodig om ervoor te zorgen dat de juiste collega binnen onze organisatie uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling kan nemen en u of uw contactpersoon kan informeren over de voortgang.

Wat doen we met deze gegevens?

De gegevens die u digitaal aan ons doorgeeft worden per mail verzonden naar Sterker Ouderenwerk. Medewerkers beoordelen uw aanvraag en zorgen ervoor dat uw aanvraag met alle gegevens bij de juiste collega terecht komt. In de meeste gevallen verwerken wij uw gegevens daarom in een intern registratiesysteem. Dit registratiesysteem is niet toegankelijk voor buitenstaanders. Binnen de organisatie is de toegang beperkt tot enkele medewerkers van team Sterker Ouderenwerk, zodat niet iedereen erin kan kijken. Sommige diensten draaien op vrijwilligers. In dit geval deelt de vrijwilligerscoördinator de relevante gegevens ook met de vrijwillige medewerker. Zo delen we voor bijvoorbeeld een rit met AutoMaatje uw adres en telefoonnummer met de vrijwillige chauffeur.

Wanneer delen we gegevens met anderen?

Soms is het voor de dienstverlening nodig om uw gegevens te delen met anderen. Voor de diensten Personenalarmering en Maaltijdservice werken we samen met partnerorganisaties. Relevante gegevens delen we daarom met deze organisaties. Zo geven we bijvoorbeeld aan de Maaltijdleverancier uw maaltijdvoorkeuren en/of dieet door en aan de meldkamer en/of thuiszorgorganisatie uw medische bijzonderheden.

Meer weten?

Wilt u meer weten over hoe wij omgaan met persoonsgegevens en privacy? Lees dan onze privacyverklaring.