Privacyverklaring

Om de juiste hulp of dienst te kunnen leveren vragen wij bij het digitaal aanvragen van onze diensten via deze website om uw persoonsgegevens. En bij sommige diensten om de persoonsgegevens van een of meerdere contactpersonen. Denk aan persoonsgegevens als naam, geboortedatum, adres, telefoonnummer of e-mailadres, maar ook informatie over bijvoorbeeld de reden van uw hulpvraag of uw woonsituatie. Sterker sociaal werk gaat vertrouwelijk met deze gegevens om. Op deze pagina leest u hierover meer informatie.

Welke gegevens vragen we?

Welke gegevens we van u vragen hangt af van de dienst of hulp die u aanvraagt. De persoonsgegevens die we in elk geval vragen zijn naam, adres en contactgegevens.

Waarom vragen we deze gegevens?

We vragen om uw (persoons)gegevens omdat dit noodzakelijk is om u goed te kunnen helpen of ondersteunen. Ook zijn deze gegevens nodig om ervoor te zorgen dat de juiste collega binnen onze organisatie uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling kan nemen en u of uw contactpersoon kan informeren over de voortgang.

Wat doen we met deze gegevens?

De gegevens die u digitaal aan ons doorgeeft worden per mail verzonden naar het Ouderenwerk van Sterker sociaal werk. Medewerkers beoordelen uw aanvraag en zorgen ervoor dat uw aanvraag met alle gegevens bij de juiste collega terecht komt. In de meeste gevallen worden uw gegevens daarom in een intern registratiesysteem verwerkt. Dit registratiesysteem is niet toegankelijk voor buitenstaanders, en ook binnen de organisatie is de toegang beperkt tot enkele medewerkers van team Langer thuis zodat niet iedereen erin kan kijken. Wanneer de door u gevraagde ondersteuning door een vrijwilliger van Sterker wordt geboden, dan zal de vrijwilligerscoördinator de relevante gegevens ook met de vrijwillige medewerker delen. Zo wordt voor een ritje uiteraard uw adres en de afspraak met de vrijwilliger gedeeld.

Wanneer delen we gegevens met anderen?

Soms is het voor de dienstverlening nodig om uw gegevens te delen met anderen. Voor de diensten Personenalarmering en Maaltijdservice werken we samen met partnerorganisaties. Relevante gegevens worden daarom met deze organisaties gedeeld. Zo geven we bijvoorbeeld aan de Maaltijdleverancier uw maaltijdvoorkeuren door en aan de meldkamer en/of thuiszorgorganisatie uw medische bijzonderheden.

Meer weten?

Wilt u meer weten over hoe wij omgaan met persoonsgegevens en privacy? Lees dan onze privacyverklaring.